tijd van regelen en een beetje settelen

26 april 2022 - Singapore, Singapore

Inmiddels zijn we alweer meer dan twee weken in Singapore. Na onze eerste week in een hotel zijn we verhuisd naar aan serviced appartment. Een eigen ruimte met 2 slaapkamers en een keuken. Hier kunnen we wat gaan settelen, totdat we verhuizen naar een appartement waar we de rest van onze tijd in Singapore kunnen verblijven. Heel fijn om nu een eigen ruimte te hebben en zelf te kunnen koken. Zeker nu het dagelijks leven iets normaler wordt met Gerdo die (de helft van de tijd) naar kantoor gaat en Marit die is begonnen met school. Tess moet helaas nog wachten op de goedkeuring van de laatste papieren en mag daardoor nog niet naar school.

Daarnaast is het nu een tijd van dingen regelen. Met regelmaat hebben we appartementen bekeken, moeten we telefoonnummers regelen, een bankrekening openen, onze vaccinaties registeren, onze verblijfspassen regelen. Dit kost nu allemaal nog veel tijd, vooral het zoeken naaar de juiste plekken om de dingen geregeld te krijgen. Het aantal shoppingmalls dat we gezien hebben, is nu al niet meer te tellen :-)! We reizen hier rond met de MRT (metro) of met de taxi. Beide is goed te doen en gaat snel. Ondertussen zijn er gelukkig al een aantal dingen geregeld, met als belangrijkste een appartement!! Heel fijn gevoel dat het ons is gelukt om iets definitiefs te vinden (de markt is hier net zo gek als in Nederland) en ook nog eens in het appartementencomplex dat we zelf het mooist vonden. Op 30 mei krijgen we de sleutel van ons eigen plekje! Dan kunnen we echt gaan settelen en zitten we ook dichterbij school en kantoor. Nu zijn de dagen voor iedereen nog erg lang, omdat er lang in de bus of MRT gereisd moet worden.

Beetje bij beetje wennen we ook wat aan het tropische klimaat. Vooral als de zon schijnt is het heeeel warm. Een stukje lopen naar de supermarkt of MRT is dan al erg vermoeiend. Heel handig dus dat ze bij veel voetpaden bij drukke gebieden een overkapping over het voetpad hebben gemaakt, waardoor je meestal in de schaduw loopt. Als het bewolkt is, of flink heeft geregend, is het een stuk koeler en lopen we makkelijker een stukje rond. En gelukkig hebben we een zwembad bij het appartement, dus nemen we met grote regelmaat een frisse duik.

In een filmpje dat we hebben geplaatst, neemt Tess jullie mee bij een wandeling over onze rooftop. Ons appartementengebouw is ´maar´ 15 verdiepingen hoog (dus eigenlijk hartstikke laag), maar toch wel een mooi uitzicht!

Tess:

Het is heel stom dat ik nog niet naar school mag!! Ik kan wel elke dag zwemmen, dat is wel leuk!! Ik doe ook veel met mama spelletjes. Op vrijdag had mama een escaperoom voor mij gemaakt, dat ging over een professor die een geheime uitvinding had verstopt. Ik moest opdrachten doen en toen kwam ik op een codeslot en toen had ik de koffer open waar de uitvinding in lag. En het was een lekker koekje!!

Marit:

haiii, ik mag al wel naar school. ik ga met de bus naar school, ik moet om half 7 opstaan en om 10 voor half 8 komt de bus. ik moet 40 minuten in de bus zitten en dan ben om 8 uur op school. we hadden afgelopen vrijdag koningsdag en ik moest in het oranje naar school, daarnaast hadden we ook nog crazy hair day dus alles mocht lekker gek. op dinsdag en donderdag heb ik gym (Tess ook) daarvoor heb ik een gym-shirt gekregen. als je naar buiten gaat moet je je hoed op doen en mag je mondkapje af. in de klas moeten we nog wel een mondkapje op en ook in andere gebouwen.

shan roadToa Payoh Townparkshan roadshan roadshan roadshan roadshan roadsatay by the baymarina bayclarke quayMRTSchoolShan road

1. Joyce:
    26 april 2022
    Wat fijn dat jullie bijna je eigen plekje hebben!! Leuk om weer wat te lezen van jullie en tess hopelijk mag ook jij gauw naar school.
    Veel liefs van ons !
  2. Kirsten:
    26 april 2022
    Leuk om te lezen hoe het gaat met jullie, fijn dat jullie een eigen stekkie hebben gevonden.
    Geniet ervan!
  3. Wendy J.:
    27 april 2022
    Wat leuk om te lezen! En ook heel leuk dat de meiden wat hebben geschreven 😊
    Wel een beetje nieuwsgierig naar het filmpje, zal ik wel weer over het hoofd hebben gezien😅
    Kijk nu alweer uit naar het volgende "verhaaltje"☺️
  4. Schrijvers:
    27 april 2022
    Hoi Wendy! Het filmpje staat niet bij het verhaal, maar apart bij het kopje video
  5. Sabrina.:
    27 april 2022
    Ik ben jaloers! Wat fijn om jullie te kunnen volgen. Het lijkt mij een hele mooie ervaring en prachtig de bevolking te leren kennen. Een fijne tijd daar.
  6. Bianca:
    30 april 2022
    Klinkt goed allemaal! Fijn dat het gelukt is om een appartement naar jullie keuze te vinden! Have fun, groetjes uit Ede 😀