één maand in Singapore

14 mei 2022 - Singapore, Singapore

En dan ineens zijn we alweer een maand in Singapore. De tijd vliegt! Ondertussen wordt het beetje bij beetje steeds meer ´gewoon´ dat we in Singapore wonen. We krijgen een ritme met school, werken en thuis. We zitten nog in ons tijdelijk appartement, maar nu we hier alweer 4 weken wonen, voelt het wel als thuis.

nog even zwemmen na school en werkenlazy friday afternoon

Sinds vorige week donderdag mocht ook Tess eindelijk naar school!

samen naar school

Wat had ze er zin in, eindelijk haar nieuwe klasgenoten ontmoeten. De juf had al gemaild dat haar klasgenoten elke dag vroegen wanneer Tess nou eindelijk kwam. Zij zaten dus ook op haar te wachten. Dat gaf Tess een heel welkom en speciaal gevoel. Ze heeft het dan ook goed naar haar zin en de eerste ´playdates´ hebben al plaatsgevonden. Ook Marit heeft haar plekje gevonden op school en volgens de meester is het alsof ze er al jaren zit. Afgelopen donderdag en vrijdag had ze schoolkamp. Eigenlijk een schoolreisje van twee dagen met tussendoor slapen op school. Eén groot feest met kayaken en een middag naar het klimbos, verstoppertje in een donkere en verlaten school. Helaas ligt ze nu wel met corona en koorts op de bank, maar gelukkig werd ze pas na het kamp ziek.

In de weekenden vermaken we ons met toerist spelen. Er is hier in Singapore veel te doen en ontdekken. Op een nationale feestdag zijn we naar een glijbanenparkt geweest, WildWildWet. Voor iedereen een wetshirt gekocht, want je verbrand levend als je hier de hele dag in de zon loopt.

wild wild wet

En ieder weekend zoeken we weer een leuke plek om te gaan eten. Er zijn enorm veel shoppingmalls en foodcourts om te ontdekken, je moet hier wel 10 jaar blijven wil je die allemaal gehad hebben ;-)

eten bij een groot foodcourtsatay street

In de tussentijd hebben we de meeste dingen geregeld om het dagelijks leven mogelijk te maken. En zijn onze verblijfspassen binnen: we mogen nu allemaal officieel hier wonen! We kijken ernaar uit dat we op 30 mei de sleutel van ons appartement krijgen. Dan kunnen we helemaal ons eigen plekje gaan maken. We hebben de Ikea leeggeshopt; straks een weekje alles in elkaar zetten en dan kunnen we erin.

Met de meiden op school, probeer ik het hardlopen wat consequenter op te pakken. De buurt verkennen en op zoek naar leuke parken in de buurt. Als ze te ver zijn, kan ik er met de MRT naartoe. Er is in de middag helaas geen plek voor de meiden in de schoolbus weer terug naar huis. Dus haal ik ze elke middag op en omdat er geen MRT-station in de buurt is, levert het mij meteen een wandeling op. Twee kilometer, niet zo ver maar midden op de dag wel heel heet..... Met de zomervakantie die er al bijna aankomt, ben ik ook druk met het plannen van een reis vanuit hier. Zoveel mooie landen die nu ineens in de buurt zijn, dat moet wel goed komen!

1. Jet:
    Ha Astrid,
    Wat fijn dat jullie je al echt thuis voelen!
    En super dat de meiden het naar hun zin hebben op school. Beterschap voor Marit.
    En veel plezier met elkaar!
  2. Jolanda:
    Hoihoi,
    Wat fijn dat jullie je al echt thuis voelen!
    En super dat Tess nu ook op school zit en dat beide meiden het erg naar hun zin hebben.
    Zo te lezen is er veel te beleven...heel veel plezier.
    Ooooh dat is niet leuk voor Marit...heel veel beterschap 🐻.

Succes straks met het overgaan naar jullie nieuwe woning.

Liefs uit Ede😘
  3. Kees Hoed:
    14 mei 2022
    Astrid,euk om te lezen hoe snel jullie wennen. Op naar de 30 mei. Ik wens jullie een mooie tijd toe.
    En leuk om zo mee te mogen kijken.
    Groetjes Kees en Kitty ( mijn vrouw)
  4. Kirsten:
    Hoi Astrid en familie,
    Leuk om weer wat te lezen en zien en vooral ook om te horen dat het goed met jullie gaat.
    Fijn dat jullie 30 mei de sleutel krijgen van jullie echte eigen plekje.
    Geniet ervan samen en beterschap voor Marit.
    Liefs Kirsten
  5. Birgit:
    14 mei 2022
    Hoi Astrid, heel leuk om zo met jullie mee te kunnen genieten! Ben benieuwd wat jullie zomervakantie bestemming wordt!!
    Wij gaan gewoon naar zee in Schoorl😅
  6. Jule & Wilma:
    27 mei 2022
    Hallo allemaal! Mooie verhalen schrijven jullie! Kathelijne en Jule vinden het erg leuk om zo een beeld te krijgen van de nieuwe omgeving van Marit en Tess. We blijven graag meelezen 😃
    Astrid, is er een manier om jou, anders dan hier, te bereiken? Volgens mij gebruik je je Nederlandse mobiele nummer niet meer?
    Groet, Wilma