Afronden schooljaar, daarna vakantie in Nederland

13 augustus 2023 - Botanic Gardens, Singapore

Op 5 mei landde ik in Nederland voor mijn korte bezoek. Terwijl ik in het vliegtuig zat, is mijn nichtje Esmee geboren. Perfecte timing en extra veel knuffeltijd!

Geboorte Esmee

Na 10 dagen vloog ik weer terug naar Singapore. Net op tijd om Marit nog even een dikke knuffel te kunnen geven. Want zij ging de volgende dag op kamp naar Indonesië.

Marit:

Ik ging 5 dagen naar telunas een eiland in Indonesië

De eerste dag ging ik om half 8 naar school en vanaf school naar de nationale haven van sg. Daar moesten we met de boot naar een haven in Indonesië. Vanaf daar moesten we nog een uur reizen naar telunas.                      De tweede dag moesten we vroeg opstaan want we gingen een jungle hike doen van 10km na 5 km kwamen we bij een waterval waar we mochten zwemmen en lunchen.                                De derde dag gingen we naar de village en daar een speurtocht in het Malay doen bij een marktje. Die avond was ook de bonte avond.                                  De vierde dag was de Malay culture day waarbij we Indonesische spelletjes deden en gingen vissen. Ook hadden we toen pizza op het strand en een les over de sterren die je daar kon zien.        De vijfde dag gingen we in de ochtend kajakken en daarna weer terug. We hadden een welcome back party op school die onze ouders georganiseerd hadden.

Uitzicht verblijf kampZwemmen in meer kampGarnalen vangen kampKampvuur kampKayaking kamp

Die zaterdagnacht liep ik (Astrid) de Sundown Halve Marathon. Om 23.00 uur was de start. Het was flink benauwd en vanaf de start had ik moeite met de warmte. Met wat afzien doorgelopen om net binnen de 2 uur te finishen.

Sundown Marathon

Begin juni hadden we een lang weekend vrij en zijn we naar Maleisië gegaan. Op vrijdag werden we met de taxi naar de kust van Delaru gebracht. Hier zaten we in een groot resort met zwembad. We zaten ook aan de kust, maar helaas was er niet echt goed te zwemmen in de zee. Dus hebben we vooral aan en in het zwembad gelegen. We hebben lekker gegeten, de meiden leren poolen en van de wildwaterbaan geweest. Op zondagochtend zijn Tess en ik nog tig keer van de glijbaan geweest tot het tijd was om uit te checken. We hadden nog wat tijd te doen tot de taxi kwam, dus hebben we een manicure en pedicure geboekt. Eerst Marit en Tess en omdat we nog wat tijd over hadden, konden Gerdo en ik ook nog even.

Uitzicht over zee MaleisiëRelaxen en zwemmen MaleisiëUitzicht vanaf balkonMeiden leren poolenManicure en pedicureGerdo krijgt pedicure

Daarna brak de tijd aan van de laatste weken school. Tijd van: sportdagen, juffendag en en vele feestjes in het weekend. Marit was op school alleen nog maar bezig met de musical. Vrijdag 23 juni was het eindelijk zover en heeft ze met haar klasgenoten een prachtige voorstelling gegeven.

Musical MaritMusical Marit

En hoe leuk dat familie in Nederland met een livestream kon meekijken!

In Nederland Marits musical bekijkenIn Nederland Marits musical bekijken

De volgende dag gaf Tess nog haar kinderfeestje. Een speurtocht in de trant van Hunters en Jachtseizoen. De regen maakte het nog even lastig, maar uiteindelijk is het gelukt en konden de meiden daarna in het donker gaan zwemmen. Op de foto het uitzicht bij een Rooftop diner!

Rooftop diner view

Die maandag had Marit haar laatste ochtend op school, waarna ze met een erehaag de school uit werd geleid. De basisschooltijd zit er dan echt op! In de avond nog een eindfeest met de hele klas als allerlaatste afsluiting. Tess en ik moesten dinsdag nog naar school en toen begon de zomervakantie!

Marit loopt de basisschool uit

Woensdag op donderdagnacht vlogen Marit, Tess en ik naar onze vakantiebestemming: Nederland.

Op vakantie in ons eigen huis, voelt meteen als thuiskomen. En we hebben ons goed vermaakt. Marit en Tess hebben hun nichtje ontmoet, Marit mocht de musical van haar groep 8 kijken, ik heb afscheid genomen van 'mijn' groep 8, dagje Efteling. Na 1,5 week kwam ook Gerdo naar Nederland. We zijn veel uit eten geweest, hebben lekker geluncht, twee keer naar een Fotomuseum, weekendje weg met familie, wezen midgetgolfen, boulderen, naar de bios en veel wezen shoppen. Maar ook tijd voor rust en relaxen thuis, afspreken met familie en vrienden. In 5 weken hadden we hier mooi de tijd voor.

Eindelijk Esmee vasthoudenHigh teaEftelingZwemmen met nichtjesUpside downUpside downBoulderenFamilieschommelMet Feline in ArtisAkwartAkwart

Naar de BarbiefilmTess met Julia naar de Barbiefilm

Laatste flesje

Op 3 augustus zat onze tijd in Nederland er weer op en vlogen we terug naar Singapore. Meteen het zwembad ingedoken. Een luxe die je weer extra leert waarderen na de regen in Nederland.

Meteen weer zwemmen

Die maandag moesten Gerdo en ik weer aan het werk. Marit en Tess hadden nog een week vakantie. Oma is gezellig mee naar Singapore gekomen om op de meiden te letten. Maandag waren Tess en oma jarig en zijn ze naar het Museum of Icecream geweest en in de avond hebben we gegeten bij Tess haar favoriet: Satay by the Bay en daar de lichtshow bij de supertrees bekeken. Oma is ook nog een keer met de meiden wezen art jammen en elke dag het zwembad ingedoken.

Wandelen door Bukit Timah nature reserveWandelen door Bukit Timah nature reserveVerjaardagsdiner Satay by the BayLichtshow Gardens by the BayVerjaardagsgebakjeTess en oma elke dag zwemmenMuseum of IcecreamMuseum of IcecreamArtjammenArtjammen

Maandag begint hier weer het 'gewone' leven.

Voor iedereen in Nederland: nog een fijne vakantie!

1. Joyce:
    13 augustus 2023
    Was gezellig jullie weer te zien !!
    Xxx