Vakantie!!!

20 juli 2022 - Botanic Gardens, Singapore

We zitten nu precies in het midden van de vakantie: 3,5 week gehad en nog 3,5 week te gaan..

De laatste twee weken hebben Marit en Tess veel leuke dagen gehad op school: verkleeddagen, crazy hairday, high tea, waterdag. Kortom weinig leren en veel gezelligheid. Voor corona was er op school met grote regelmaat op vrijdag een assembly. Dan komt de hele school en de ouders samen in de gymzaal. De laatste vrijdag van het schooljaar mocht dit ook weer en was het afscheidsassembly. Dan wordt er afscheid genomen van de gezinnen en leerkrachten die Singapore gaan verlaten. Afgesloten met het gezamenlijk zingen van het schoollied. Het was erg indrukwekkend, zeker voor de school. Het was voor het eerst in 3 jaar dat ze dit weer mochten doen en het was ook de laatste keer omdat de school volgend schooljaar, meer internationaal gericht, onder een andere naam verder gaat. Een gevoel van saamhorigheid aan de andere kant van de wereld. Op deze link van facebook kun je een filmpje ervan zien: https://fb.watch/enqPR-Nlp2/

Crazy Hairdaywandelen door Botanic GardensEten in Chinatown

De laatste twee weken dat Marit en Tess nog naar school mochten, heb ik genoten van mijn vele vrije tijd. Nog veel gelopen en weer leuke plekjes gevonden. Lekker gesport in de gym of lekker lezen op het balkon. Net nadat we verhuisd waren, kreeg ik te horen dat ik mocht komen werken op de Hollandse School. Na de zomervakantie is het dus gedaan met al die vrije tijd. Ik ga 3 dagen per week werken, heel veel zin in deze nieuwe uitdaging!

nog een uitzichtmooi uitzichtUitzich vanuit het park naar de stad

En toen was het vakantie. Alle vriendinnen vlogen in die eerste week al naar Nederland, dus we moesten ons met elkaar vermaken. Gelukkig hebben we een groot zwembad voor de deur en altijd warm weer, dus ideaal voor het vakantiegevoel en vermaak. Het eerste weekend zijn we naar Sentosa geweest, een klein eiland waar veel te doen is. Hier zijn we van´The Luge´ gegaan. Gerdo en Tess hadden dit al gedaan, maar Marit en ik wilde ook een keer. Omdat het de vorige keer zo heet was, zijn we nu rond zonsondergang gegaan. Een stuk koeler en erg mooi met alle lampjes. Daarna natuurlijk nog even bij het strand gekeken.

In de skilift naar The Lugeavondwandeling langs het strandliefde aan het strandLollyboom in Sentosa

Tess is de eerste week naar ´science camp´ geweest. Vijf hele dagen vermaak met proefjes en challenges. Natuurlijk volledig in het Engels, dus Tess vond het wel een beetje spannend. De eerste drie dagen ging ze samen met een vriendinnetje, die voor haar kon vertalen. Maar ze vond het zo leuk en merkte dat ze toch wel veel al zelf kon begrijpen, dat ze de laatste twee dagen ook nog alleen is gegaan. Heel stoer van haar en wat heeft ze het leuk gehad!

Tess bij science campTess bij het science camp

Marit en ik hebben ons deze week dus met z´n tweetjes moeten vermaken. Uiteraard zijn we een dagje gaan shoppen, dat moet wel met zoveel shoppingmalls ;-)! En we hebben gepicknickt en gewandeld en Marit had nog een logeerpartijtje bij een vriendin. Natuurlijk hebben we ook gezwommen deze week.

picknicken in Botanic Gardenswandelen in Botanic Gardenszwemmen in de avond

In de tweede week zijn we met z´n drieeën een dagje naar Singapore Zoo geweest en naar de bioscoop, natuurlijk wel in het Engels. The Minions leek ons hiervoor wel geschikt :-). Marit en Tess hebben een middagje ´art jamming´ gedaan. Bij een schilderatelier mag je dan zelf schilderen op een canvas doek, met alle materialen die er zijn. Ze hebben hier 2,5 uur hard gewerkt aan een eigen kunstwerk. Oh ja, we hebben deze week ook nog gezwommen.

Singapore ZooBioscoop Minionsart jammingart jammingrelaxen in de Spa Poolavondje zwemmen

Toen kwam het weekend van mijn verjaardag. Die hebben we in Legoland in Maleisië gevierd. Met dus bus zijn we naar Maleisië gegaan. In principe een uurtje rijden, maar omdat je twee keer door de douane moet, ben je toch wel 2 uur bezig. In Legoland hebben we ons vermaakt in het attractiepark en het aquarium en natuurlijk heel veel met Lego gebouwd. De eerste dag scheen de zon volop en was het flink warm. Veel drinken en gelukkig waren de rijen kort en in de schaduw. De tweede dag was het bewolkt, en had het in de ochtend geregend, waardoor het prima te doen was.

Bij het hotel in Legolandauto´s bouwen Legolandauto´s testen in LegolandLegolandLegolandLegoland

In de derde week van de vakantie heeft Marit drie middagen een schildercursus gedaan. Helaas was ze de enige, maar hierdoor had ze wel privé-les. Ze heeft veel geleerd over techniek en twee prachtige kunstwerken gemaakt. In het weekend zijn we bij Gardens by the Bay geweest, eerst gegeten bij Satay by the Bay (onze favoriet) en dan naar de lichtshow bij de bomen kijken. En verder hebben we deze week heel veel gezwommen en gezwommen en ook nog gezwommen......

Marit haar kunstwerken bij Art BootcampEten bij Satay by the BayLichtshow Gardens by the baylichtshow bij Gardens by the BayChillen bij het zwembadZonsondergang bij het zwembad

En dan zijn we alweer bij de vierde week. Deze week hebben we rustig aan gedaan, en gezwommen. Tess en ik zijn nog een dagje samen wezen shoppen. En natuurlijk voorbereiden voor onze vakantie. Vandaag de koffers ingepakt. Donderdag vliegen we naar Java!!

Een hele fijne vakantie allemaal!

1. Jolanda:
    20 juli 2022
    Hoihoi,

Wat ziet het er allemaal prachtig uit.
    Ontzettend leuke dingen doen jullie, wat een avonturen en stoer vd meiden om van alles te ondernemen.
    Geniet van jullie vakantie op Java.
  2. Birgit:
    22 juli 2022
    Fijne vakantie!!! Leuk om jullie verhalen steeds te lezen. Heel veel succes op de Hollandse school Astrid!