Vakantie in Nederland en onze eerste gasten!

4 maart 2023 - Botanic Gardens, Singapore

De laatste keer dat we we schreven, waren we aan het wachten op onze vlucht naar Nederland. Wat een bijzondere vakantie hebben we gehad! De eerste ochtend zaten we op de fiets naar de Calluna. Alsof we nooit waren weggeweest... Marit en Tess gingen twee dagen naar hun oude school en ook ik ben een middagje op bezoek geweest in mijn oude klas. Daarna kwam de tijd van veel weerzien. We hebben veel gedaan, gezellige feestdagen gehad en genoten van de mensen om ons heen! Er ging geen dag voorbij waarin we niets hebben gedaan.

Nichtjes logeerpartijtjeSlaapfeestje

De vele regen en kou, maakte het wel dat we de tropische temperaturen misten. Ons lichaam leek te zijn vergeten hoe het zichzelf warm moest houden. Na terugkomst in Singapore lagen Marit en Tess dan ook meteen in het zwembad.

Zwemmen na aankomst

We zijn de warmte nog meer gaan waarderen. Gelukkig hadden we nog een aantal dagen vrij voordat het dagelijks leven weer begon. Dat gaf ons de tijd om nog even uit te rusten van de intensieve vakantie.

Na 1,5 week school hadden we een paar dagen vrij, vanwege Chinees Nieuwjaar. We zijn een dagje naar Universal Studios geweest met helaas veel regen.

Universal StudiosUniversal Studios

De dagen daarna bleef het regenen en hebben we het rustig aan gedaan. Het weekend erna ben ik met een paar collega's naar een beroemde Discotheek geweest. Hier kwamen de VengaBoys optreden en ja daar moet je als Nederlander dan toch wel heen. De discotheek was indrukwekkend, met een glijbaan en reuzenrad binnen!

VengaBoys

Al snel na dit weekend kwamen onze eerste gasten. Gerdo's ouders kwamen twee dagen langs, voordat zij vanuit Singapore een cruise gingen doen. Heel leuk om hun te kunnen laten hoe ons leven in Singapore eruit ziet.

Ons favo restaurant

De meiden hebben de school laten zien. Gerdo's ouders hadden het geluk dat er die dag een assembly was voor Chinees Nieuwjaar. Een echte Lion dance om de kwade geesten te verdrijven.

Lion dance

Na de cruise waren Gerdo's ouders nog vijf dagen bij ons. China Town, Botanic Gardens en Marina Bay. We hebben leuke uitstapjes gemaakt.

ChinatownBotanic GardensBotanic Gardens beestje in de boomSatay by the BayMet opa zwemmen

En Marit kon met oma shoppen op haar verjaardag en daarna met z'n allen uit eten bij haar favoriete restaurant!

Marits favo restaurantVerjaardag vieren op school

En opa en oma konden kijken bij de Assembly van Tess, wat een geluk! Na die vijf dagen was het weer tijd voor afscheid.

De week erna was het voor Tess tijd voor haar kamp. Met groep 6 twee dagen op stap met een overnachting op een vakantiepark aan het strand. Wat heeft ze het leuk gehad en geweldig gevonden om met 6 meiden (zonder volwassenen!!!) in een huisje te slapen.

Tess op kampTess op kamp

Het weekend erna heeft Marit haar feestje gevierd. Een 'Wie is de Mol' feestje. Hetzelfde als vorig jaar, maar dat was nog met vriendinnen in Nederland. Met alle meiden uit de klas hebben ze een fanatieke, leuke avond gehad.

Marits feestje

De week erna mocht ook ik op kamp met de groepen 5. Twee dagen leuke uitstapjes maken en met z'n allen op school in de gymzaal slapen!

Slapen op school

Ondertussen is Marit, na een toelatingstoets, toegelaten op de volgende school (GESS). Met een aantal vriendinnen heeft ze een dagje meegelopen. De lessen waren saai, met de kinderen was het gezellig. Precies zoals je van een tiener kan verwachten;-)

Ons dagelijks leven gaat verder z'n gangetje, niet heel anders dan in Nederland. De meiden vermaken zich goed met vriendinnen. Inmiddels zit ook Marit op turnen, krijgt Tess extra zwemles en zit Marit in het voetbalteam van school. Gerdo is druk met zijn werk en ook ik werk regelmatig een dag extra.

Gerdo teamuitjeTess IPC presentatie op school

Ondertussen tellen we weer af naar ons volgende bezoek. Over 1,5 week komen mijn moeder en oom op bezoek. En over 4 weken hebben we vakantie en gaan we een week naar (een ander gedeelte van) Thailand.

1. Kirsten:
    4 maart 2023
    Leuk om weer wat te lezen, helaas was ik er niet toen je een bezoekje bracht aan de GV.
    Fijn dat jullie bezoek krijgen van familie, leuk om hen te laten zien waar en hoe jullie wonen.
  2. Kees Hoed:
    4 maart 2023
    Wat een leuk bericht. Het blijft leuk om je te volgen.
    Groetjes uit Barneveld
  3. Birgit:
    5 maart 2023
    Leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen! Het bevalt jullie prima, zo te horen. Strakjes wil je nooit meer weg daar!! 😀