Half jaar in Singapore

22 oktober 2022 - Changi Airport, Singapore

Het is alweer een half jaar geleden dat we naar Singapore vertrokken. Inmiddels hebben we hier een ritme gevonden van wonen, werken en school.

Midden augustus begon hier het nieuwe schooljaar. Marit en Tess zijn allebei met dezelfde klas en dezelfde leerkracht als vorig schooljaar verder gegaan. Ik ben het schooljaar fulltime begonnen in groep 5 (een collega was uitgevallen). Dat was een pittige start: nieuwe indrukken, veel informatie; maar ik zat er wel meteen goed in. Na 3 weken ben ik weer parttime gaan werken, waarmee het thuis meer in balans is. Gerdo werkt 2 dagen thuis en is 3 dagen op kantoor. Een dag in de week is er een oppas voor de meiden als ze uit school komen. Na schooltijd kunnen de Marit en Tess kiezen uit verschillende naschoolse activiteiten. Marit doet aan zaalvoetbal en Tess doet Art en een typecursus. Marit had in de zomervakantie een schilderbootcamp gedaan en is daar na de zomer gestart met een tekencursus. Tess miste het turnen toch wel en is daar een paar weken geleden mee begonnen. Allemaal in het Engels, waar ze beiden ook enorm in groeien. Bewonderingswaardig hoe snel ze hier vaardig in zijn geworden.

In de weekenden zoeken we nog steeds leuke plekjes om te eten of iets te doen. Al waren er ook een hoop feestjes, playdates en sleep-overs. Verder genieten we van onze condo en maken we veel gebruik van het zwembad en de gym. Het hardlopen heb ik weer flink opgepakt. In oktober zelfs een trailrun gedaan hier. Een pittige route, glibberig van de vele regen, maar prachtig!!

Eind september heeft Tess eindelijk haar kinderfeestje kunnen vieren. Artjamming met vriendinnen en daarna natuurlijk met z'n allen het zwembad induiken.

Begin oktober was het weekend van de Grand Prix. Gerdo en Marit zijn op zondag naar de race wezen kijken. Samen met een heleboel andere Nederlanders hebben ze een gezellige dag gehad. Marit lag heel laat in bed en had het zondag een beetje moeilijk op school. Maar het was het meer dan waard!

In 2020 bestond de Hollandse School 100 jaar. Er waren toen allemaal festiviteiten gepland, maar door corona kon dat toen niet doorgaan. Nu zijn er geen corona maatregelen meer en dus vinden de festiviteiten dit schooljaar plaats. Hebben wij even geluk! De laatste twee schoolweken stonden in het teken van een theater voorstelling. Alle klassen hadden een optreden, wat samen een voorstelling vormde. Onder begeleiding van een theatergroep uit Nederland is er hard geoefend. Vorige week donderdag hebben de kinderen op het podium van een echt theater kunnen stralen. Een hele gave ervaring!

En nu is het vakantie. De eerste week zit er alweer op. Op dit moment zijn we aan het wachten op ons vertrek naar Thailand. Negen dagen op vier verschillende eilanden. We hebben er zin in!

1. Kees Hoed:
    22 oktober 2022
    Astrid,
    Leuk hoor om jullie zo te kunnen volgen.
    Heel veel plezier met jullie niuwe banen, je huisje etc.
    Groetjes van
    Kees
  2. Birgit:
    22 oktober 2022
    Wat een mooie ervaringen voor jullie! Je ziet de meiden "groeien".