Ons eigen appartement

12 juni 2022 - Singapore, Singapore

Vandaag precies 2 maanden in Singapore. Zoals ik de vorige keer ook al schreef, de tijd gaat zo snel. Ineens zijn we weer een maand verder. Een drukke maand is het geweest, maar wel met als eindresultaat ons eigen plekje in Singapore.

Marit was uiteindelijk al weer snel opgeknapt, maar moest nog wel een week in quarantaine blijven. En dat is niet makkelijk in een klein appartement, zonder tuin waar je nog een beetje energie kwijt kan. Dan maar even luchten met het luchtbed op het balkon. En kijken naar mensen die wel mochten zwemmen....

Buiten luchten tijdens quarantaine

Gelukkig zijn Gerdo (nu helemaal overtuigd van zijn corona-immuniteit), Tess en ik corona-vrij gebleven. En mochten wij ook met een negatieve test gewoon naar buiten. Gerdo en Tess zijn in het weekend nog op stap geweest naar ´the luge´. Vier banen waar ze met karretjes naar beneden konden racen. Heel warm, vol in de zon, maar wel super leuk! Het weekend erna konden we weer lekker uit eten. Tess vindt de kipsaté erg lekker hier en Marit maak je nog steeds vooral blij met een pasta :-)

Hard gaan bij The Luge Als er maar pasta is!!Uit eten bij Harry'seten bij foodcourt TimbreVoor het podium bij Timbre

Nadat Marit weer naar school mocht, begon voor mij de tijd voor mezelf. Ik ben het eiland aan het ontdekken met steeds weer op nieuwe plekken hardlopen. Langzaamaan begint het rennen met het warme weer te wennen en kan ik wat langere stukken hardlopen. In de ochtend, als de zon niet schijnt en er een klein windje staat, is het fijnst. Maar ook dan moet ik veel water meenemen. Ik probeer de natuur op te zoeken, door parkjes te lopen. Of over de ´Park Connector´-paden: ruime fiets- en wandelpaden. Al ontkom ik er niet aan om ook stukken door de drukke straten te lopen. Maar al redelijk wat leuke parkjes gevonden. En het MacRitchie Reservoir Park, een heel mooi stuk natuur. Wel een beetje spannend wat je hier aan wildlife tegen gaat komen, maar zelfs in het natuurgebied is het druk met mensen, dus dat geeft wel een veilig gevoel.

Mooi stukje natuur tijdens harlopen Aapjes in het park Hardlopen over de boardwalk Mooi uitzicht in Fort CanningparkTijdens hardlopen langs zee find the lizard

En toen kregen we eindelijk de sleutel van ons appartement!! Daar keken we enorm naar uit. Op maandagmiddag hadden we de overdracht. Op dinsdag werd de Ikea bezorgd en konden we beginnen met in elkaar zetten. Op woensdag had Gerdo een dag vrij genomen en zijn we samen aan de slag gegaan. Dat viel nog wel een beetje tegen, het complete interieur in elkaar zetten..... Donderdag hadden we genoeg in elkaar gezet en was het gas en het internet geregeld en konden we er eindelijk echt gaan wonen. De meiden nu lekker ieder een eigen kamer, een fijn balkon om op te zitten, we genieten er echt van.

Zo veeeel dozen.....

Gerdo is vanaf hier sneller op zijn werk en de meiden kunnen in ochtend nu 45 (!!!!!) minuten later met de bus (i.p.v 7.20 uur gaan ze nu om 8.05 uur). Dat is nog wel het allergrootste voordeel. Ook gaan ze nu in de middag met de bus naar huis. Dat scheelt mij weer een hete wandeling. Het complex waar we inzitten heet Royal Green en is echt prachtig aangelegd. Het is een nieuw complex, wij zijn de eerste bewoners van het appartement. We hebben een heerlijk, groot (50 meter) zwembad, met daarnaast nog een Spa Pool, een speeltuin, een gym en leuke relaxplekken op het dak. Bij de video´s staat een filmpje met een rondleiding door ons appartement, gemaakt door de meiden!

relaxen op the rooftopsporten met een viewhandstanden maken in het zwembad50 meter lappool, uitzicht vanaf ons balkon. Gerdo en Tess aan het zwemmen

Aan de overkant van de straat zijn een aantal eettentjes en daarnaast de supermarkt en een MRT-station op 200 meter. En wonen we veel dichter bij vriendinnen van de meiden, wat het spelen ook makkelijker maakt. Marit en Tess hebben wat dat betreft hun plekje wel gevonden, ze hebben regelmatig ´playdates´ en in de weekenden staan meerdere birthdayparties gepland.

marit een feestje in klimhalTess een feestje in klimbos

Kortom, we gaan ons hier wel thuis voelen :-)

Nog twee weken en dan begint hier de zomervakantie. We hebben onze vakantie inmiddels ook geboekt: 18 dagen rondreis door Oost-Java en Bali!! We gaan pas eind juli, dus we moeten nog even wachten, maar we hebben iets moois om naar uit te kijken.

Tess:

ik mag eindelijk naar school: ). het heeft 3 weeken geduurd (dat is héél lang).het is een mega school. met 3 pleinen. 2 verdiepingen. er zijn 14 groepen. groep 1a en 1b 2a 2b 3a 3b 4a 4b 5a(daar zit ik in)5b 6a 6b en goep 7 en 8. ik vind het héél leuk op school.

Marit:

Ik heb al 2 birthdaypartys gehad eentje met bijna alle meiden en een klassenfeestje. mei is bij ons in de klas een verjaardags maand er zijn dan 10 van de 18 kinderen jarig.  ik heb heel veel zin in de vakantie want het was mijn idee om te gaan snorkelen en dolfijnen te spotten: )

1. Marije Verkerk:
    12 juni 2022
    Hoi,

Dat klinkt en ziet eruit als een heerlijk eigen stekkie!
    Wat fijn dat er zoveel plekjes zijn waar je kunt hardlopen en dat Marit weer is opgeknapt.
    Nu aftellen naar de zomervakantie, geniet ervan!

Liefs,
    Marije
  2. Wendy J.:
    12 juni 2022
    Oh wat heb je dit weer leuk geschreven Astrid! En wat een avontuur is dit toch... En een superleuk filmpje hebben de meiden gemaakt!
    Heel leuk om het op deze manier een beetje met jullie mee te maken😊

Heel veel plezier op jullie gave vakantie!
    Groetjes
  3. Bianca:
    15 juni 2022
    Dat klinkt heel goed allemaal. Fijn dat jullie appartement goed bevalt en dat de meiden hun draai al een beetje vinden. En heel leuk om weer even mee te lezen met jullie avonturen. Knuffels voor de girlzzz. Enjoy!! x